5.3.2014

Pitkästä aikaa tänne kerkesin kirjottamaan!
Tässä on kerenny tapahtumaan vaikka mitä. Suht. hyvin on mennyt siis ja tyytyväinen tilanteeseen nähden oon.

Vasen olkapää luutuu kovaa vauhtia ja ens kuussa on tietokonekuvaus siitä sitten, että mikä on luutumisen tilanne. Tässähän kuussa 25 päivä tulee vasemman olkapään luudutusleikkauksessa jo puoli vuotta!! Eli pian pitäisi olla olkapään täysin luutunut.
Pakko sanoa että oon erittäin tyytyväinen edelleen siihen päätökseen, että myös vasen olkapää jäykistettiin. En voisi onnellisempi olla tällä hetkellä, kun olkapäät pysyy viimeinkin paikoillaan. Tää on todella hienoa. Vaikka toki on omat hankaluutensa näissä niin ei haittaa, kunhan säryt pysyy poissa.

Apuahan tarvin tällä hetkellä ja aina pesuissa,pukemisessa,ruuan laitossa,siivoomisessa, tietyissä syömisissä, kaupassa käymisessä jne. Pitkä lista siis..
Toimintaterapeutilla oon käynyt nytten muutamat kerrat miettimässä ja katsomassa kaikkia erillaisia apuvälineitä. Vielä ei oo ihan kauheesti mitään sopivia löytynyt, mutta eiköhän niitä sieltä ala pikku hiljaa löytyä ja sitten kuulemma kehitellään myös mulle sopivia. Eli hienosti asiat edistyy.
Henkilökohtaisen avustajankin saan ihan lähiaikoina. Kerrankin asiat näyttää valoisalta.
Toki vielä aikaa menee että opin elämään molempien jäykistettyjen olkapäiden kanssa, joten kärsivällisyys on välillä hyvä. Ja onneks mulla on kärsivällisyyttä tässä matkan aikana tullut.
Mun positiivinen elämänasenne on varmasti myös ollut mun yksi valttikortti tässä kaikessa ja suurin on perhe. Perhe on pysynyt koko ajan vierellä ja tukenut, taistellut mun puolesta kun omat voimat on ollut loppu.

Pitäkää huolta toisistanne!!  :--)
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti