23.5.2012

22.5.-26.5.2011. Oslon leikkaus reissu

21.5.2011Seuraavana aamu oli lähtö kohti Osloa.
Olkapää ennen leikkausta.

22.5.2011
Lähtö aamu
Suomen puolelta

Oslossa.
Kun pääsin Osloon tunsin heti että se on mun paikka.
Oslossa käytiin ekana päivänä Jussilla, Holmenkollenilla, kattelemassa paikkoja ja käytiin myös sairaalan puolella.

Holmenkollenin mäki


Ylhäältä otettu kuva
Ravintola holmenkollenin tykönä




Sairaala
23.5.2011
Leikkaus aamu.
Ilta ja yö oli ihan kamalia. En pystyny nukkuun ollenkaan, kun särki vaan ja sattu niin paljon että oksentelin..
Aamulla Oslon aikaan klo.6.45 mentiin suihkuun ja mut pestiin sillä ihme pesunesteellä, sen jälkeen tulikin jo kiire lähtee sairaalaan. Sairaalassa täyty viimestään  olla klo.7.15
Sairaalassa mua valmisteltiin ja Ludvigsen kävi moikkaamassa ja piirsi käteen nuolen.
Sitten anestesiahoitaja haki mut 8 aikaan osastolta ja lähdettiin leikkaus saliin.
Mut nukutettiin 8.35. Sen jälkeen leikkaus alko.
Leikkaus loppu siinä 11 aikaan aamupäivällä. Sitten ne piti mua leikkaussalissa hereillä noin.30min ja sen jälkeen siirti heräämöön missä mummi,vaari ja Jussi odotti mua.
Mulla oli tosi kiva heräämö hoitaja. Se oli semmonen vanhempi mies joku Ludvigsenin ikänen.
Se juotti mulle mehua ja puhu kaikkee norjaks mitä en ymmärtäny nyökkäilin vaan,hehe luuli varmaan että ymmärsin ja hyvin.

Leikkaukseen menossa



Anders hoitaja tuli hakeen mut heräämöstä klo.12.30. Nauroin heräämössä kun se hoitaja soitti osastolle et mut saa hakee ja lausu mun sukunimen sillain tavuttamalla! Oli hyvät naurut. Lopuks se hoitaja halas ja toivotti hyvät jatkot.
Iltahoitajaks mulle tuli semmonen vanhempi ihan mukava nainen. Se oli melki koko ajan mun kans kun mummi ja vaari lähti. Se oli ihan innoissaan kun sai auttaa mut vessaan kävellen.' lonkasta otettiin se luu sinne kuppiin olkapäähän niin sen takia lonkka oli kipee.'.
Yö hoitajana oli mulla kiva nuori nainen joka oli sitten ne kaikki 3yötä siinä.

Takasin osastolla
leikkauksen jälkeen


Sain 6 särky lääkettä
2tunnin välein,eli ei ollu särkyjä!

Olkapää paikoillaan!




24.5.2011
Mahtava aamu. Tom tuli aamulla katsomaan ja otti käden pois kantositeestä ja liikutti olkapäätä!
Kyllä se itku väkäsin tuli. Mahtava hetki
Tom & me

Seuraava päivänä olikin sitten Liv ja Kelly mun omia hoitajia.
Ne oli aivan ihania ihmisiä. Meistä tulikin ystäviä.
Illalla tuli Jonny mun hoitajaks ja voi eikä sitä menoo ja meininkiä sen kanssa! Se meinas kataa vaarin päälle vedet.
Sitten se meinas kataa tarjottimen ittensä päälle kun se jäi mua kattoon käytävällä, olin tulossa vessasta. Joo tuli taas naurut ja mua sattu lonkkaan..
No sitten se leikki siä kaikilla kepeillä ja sun muilla ja laulo joulu lauluja. Jonny oli kyllä ihan paras! Meistäkin tuli ystäviä.
Harmi vaan ettei se osaa melki ollenkaan englantia.








25.5.2011
Viimenen päivä sairaalassa ja Oslossa. Seuraavana aamuna kohti Suomea ja kotia oli matka.
Tona päivänä sain pitkästä aikaa kauheet tunteen purkaukset,mutta sitten se helpotti kun menin nukkuun.
Siri oli siinä yks hoitaja niin se alko itkeen kun tuli hyvästeleen mut. Voi kuinka ihania ne kaikki!
Vähän kävelyllä parvekkeella


Tätä siä kattelin päivät pitkät..
 26.5.2011
Kotiiiin!
Oli se mahtava reissu ei voi muuta sanoo.
Haikeet tunnelmat oli Oslosta lähtiessä, mutta tiesin että sinne palaan viä ja pian.
Kun päästiin Suomen puolelle niin soitin sit pikkuneidille ja se huusi kaikille ketkä oli ulkona siellä kotona' hanna on suomessa' ja se vaan huutaa. Ihana muru.

Kotona saatiin vaihtaa sidokset,
mutta ei saanu mennä suihkuun.

Lonkka haava
Semmonen matka se.

Tänään oltiin Sinisaaran kanssa syömässä kunnon ruokapaikassa ja käytiin leffassa kanssa. Mukaa oli.

                                             Hanna



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti